PODIJELITE I VI!

Sestra Teresa Forcades rješenje stoljetnih hrvatskih problema Sestra Teresa Forcades, benediktinka iz Barcelone, ovih dana gostovala je na Drugom festivalu alternative i ljevice – „Fališ“ (Grad Šibenik, 3.-6. rujna 2014.) . Prvi put stigla je u Republiku Hrvatsku, no i prije njezinog dolaska lijevo orijentirani mediji prozvali su je „Superstar sestra Forcades“. Očito su u njoj prepoznali osobu koja je sposobna smanjiti nezaustavljiv pad BDP-a i pronaći posao za 289 287 patnika, a iznad svega posramiti hrvatske biskupe i vjernike. Sukladno njezinom statusu narodne prosvjetiteljice, u šetnji Šibenikom pratili su je fotografi, i redovito izvještavali javnost koje je znamenitosti obišla; a ona sama izjavljuje: „Imate slapove Krke, stare tvrđave, rimske ruševine, i predivno je. Također ljudi koje sam susretala na ulicama. Vrlo su ljubazni i susretljivi. Moram reći da dojam nadilazi većinu mjesta u koje sam dosada dolazila“ . Iznenađenje za katalonsku benediktinku, koja je možda očekivala gordi slavenski mentalitet, s primjesama balkanske surovosti. Dočekale su je prekrasne šibenske kale i portuni, stoljetne tvrđave, Katedrala sv. Jakova, divno Jadransko more obasjano toplim mediteranskim suncem. No, ostavimo začas medijsku popularnost sestre Terese, koje se ne bi posramio ni norveški kralj Harald V. za svojega posjeta Šibeniku.
Osvrnut ćemo se na njezin razgovor za „tportal.hr“. Potpisnik je Krešimir Dujmović, novinar koji odmah u uvodu udara na mons. Antu Ivasa, šibenskog biskupa. Bez ikakvog dokaza, pripisuje mu frustraciju i negodovanje zbog gostovanja sestre na Festivalu „Fališ“. To zovemo kleveta. Gosp. Dujmović sestru naziva „duhovnim celebrityom iz Barcelone“. koja će „nokautirati sve koji su Krešimirov grad držali u sadističkom klinču“. Od maloprije spomenutih ljepota Šibenika, brzo smo shvatili da se ipak samo radi o „sadističkom klinču“. Možda je time najavio sljedeću temu „Fališa“. Nadalje, novinar izjavljuje da se Biskupija postavila kao da je Gradom prolazio „Nečastivi u benediktinskom habitu“. Dok ovo piše, zaboravlja da se mons. Ivas s oko 350 hodočasnika sprema na put u Poljsku, gdje će se pokloniti žrtvama Auschwitza. Također, nekoliko svećenika dočekalo je s. Teresu, upoznavši je s poviješću Biskupije i Katedrale, koja je pod zaštitom UNESCO-a. Ako vjeruje u Nečastivog, gosp. Dujmović mora biti svjestan da se za laži i obmane staje pred lice Božje. Još se nismo makli od Uvoda: cjelokupno djelovanje i promišljanje s. Terese sažima u jednoj rečenici: „Žena optužuje Crkvu za mizoginiju i patrijahlani mentalitet, ne osporava pravo na pobačaj, a na referendumu o braku, da je kojim slučajem Hrvatica, zaokružila bi 'protiv'“. Hrvatice i Hrvati su uvjereni da nisu „kojim slučajem“ to što jesu, no očito je da mnogi još ne mogu prihvatiti da Hrvatska nije slučajna stvarnost na europskom nebu. Iz samoga Uvoda naslućuje se u kojem smjeru kormilar upravlja brod, a cilj mu opravdava sredstva, pa ne preže od laži, obmana i kleveta. Sada ćemo se usredotočiti na dio stavova časne sestre, koja je položila ruku na Pravilo sv. Benedikta, zaštitnika Europe.
Kao što je već poznato, s. Teresa prvi put je u Hrvatskoj, no to ju ne priječi da pokuša dati politički lijek za stanje u naciji koja još nije zaliječila rane iz Drugog svjetskog rata i poraća, a posebno su bolne rane iz obrambenog rata (1991.-95.). Znajući da smo mlada demokracija, sestra upozorava da u „politici nisu najvažniji političari, već ljudi koji glasuju“; pri tom ne dajući recept kako kontrolirati legitimno izabranu vlast, čiji premijer priznaje da je vladajuća koalicija kriva za pad BDP-a već jedanaesti kvartal uzastopce! Ili, kako kontrolirati zastupnike u parlamentu, koji se priklanjaju trenutačnoj volji stranačkih vođa, zaboravljajući da su predstavnici glasača koji su ih doveli u parlament. Istini za volju, sestra poziva na „promjenu srca“, koja ide zajedno sa socijalnim promjenama. Ali, zaboravlja da je preduvjet za to da netko ima srce! Lijepo pogađa srž suvremenih političkih previranja u razvijenim društvima: „Socijalna demokracija nije socijalna, kršćanski demokrati nisu kršćanski“. Pitanje o braku i izjašnjavanje građana na referendumu (Brak je životna zajednica žene i muškarca) za s. Teresu jasno je kao sunce: protiv! U igru odmah uvodi homoseksualce, koji nisu meritum provedenog referenduma. Sestra se poslužila starim trikom, koji je u teologiji poznat kao perfidia diabolica. Referendumom su građani bili ZA brak i obitelj, a sestra uvodi novu premisu – homoseksualce, hippyevski ponavljajući: „Bitno je da se ljudi vole u svim svojim segmentima i da u toj ljubavi nema nasilja. To je onda blagoslov, bez obzira na spolnu orijentaciju“. Baš me zanima što bi na ovo izjavili evolucionisti, kojima je poznato da teorija evolucije pretpostavlja reprodukciju i prenošenje gena sljedećim generacijama. Ljubav, dakle, u sebi bitno sadrži prokreativni element, koji nije prisutan u homoseksualnim zajednicama. Sestra to i te kako dobro zna! Zaboravila je spomenuti da Crkva u svojem učenju – što je ponovio i papa Franjo – ne osuđuje osobu – dakle homoseksualce, no osuđuje čin kao takav.
Nadalje, izjavljuje da su „Crkva i komunizam u jednome isti, oboje imaju totalitarne režime“. Zaboravlja na svoju izjavu da su u nekim razdobljima povijesti časne sestre bile slobodnije (č. emancipiranije) u samostanima, negoli žene u vanjskom svijetu. Nadalje, zar bi ju u totalitarnom režimu podržavale sestre u vlastitom samostanu ili bi slobodno hodala svijetom i pričala ono što priča. Na kraju, papa Franjo je – prema ovomu – glava totalitarnog režima, pa bi se i njega trebalo riješiti. Na pitanje o pobačaju, odgovara: „Ne želim da bilo koji sistem govori ženi što učiniti“. A, tko je njezinoj majci nametnuo da ju devet mjeseci čuva i pazi pod svojim srcem, i na kraju je donese na ovaj prekrasni svijet. Ljubav prema životu! Život je ljubila i Majka Terezija, a tu je školu naučila u zabačenim ulicama Kalkute, gdje je gledala svakodnevno smrti u oči. Ovo su njezine riječi prilikom dodjele Nobelove nagrade za mir 1979. god.: „Najveći uništavač mira danas krik je nevinog, nerođenog djeteta. Kad jedna majka može u svom krilu ubiti svoje vlastito dijete, koji onda gori zločin još postoji od onoga da mi počnemo sami jedni druge ubijati?“. Kad su oči sviju bile uprte u nju, Blaženica je znala koga će zaštiti. A, sestra Teresa medije koristi za promociju vlastitih teorija i spekulacija! Po njihovim plodovima ćete ih prepoznati (Mt 17,20).
A tu su i crkvena zvona, koja su jednoga jutra pomalo prestrašila s. Teresu, upravo dok je išla na molitvu. Zvonjava i zvonici su dio hrvatskog identiteta, a zvono je trebalo poslužiti da Vas s. Teresa podsjeti da započnete dan s molitvom na usnama, a ne da se prepadnete. Uzmimo za primjer München, glavni grad Bavarske: cijeli je grad podijeljen u prstenove, a niti jedna građevina ne smije priječiti pogled prema središtu prstenova, prema katedrali i njezinim zvonicima.
Jedna benediktinka, koja bi iz ćelije svojega samostana mijenjala granice Španjolske i Europe, a iznad svega mijenjala „totalitarni režim“ u Crkvi, nije poslana da unosi nemir i razdor u ovom svijetu, već da Radosnu vijest navijesti svemu stvorenju, osobito „gubavcima suvremenog doba“. Revolucionarka iz Barcelone ide za ovim svijetom, a takve revolucionare povijest brzo proguta i zaboravlja.
Šimun Markulin, Roma

 
 
 
 
  • Obavijesti

    • Listopadska pobožnost
      • Listopadsku pobožnost molimo pola sata prije večernje svete mise u 18:00 sati.
    • Ponedjeljak, 16. listopada 2017.
      Župni vjeronauk za prvopričesnike u dvorani samostana sv. Ante:
      - 10:00 h prijepodne
      - 15:00 h i 16.00 h poslijepodne
      • 19:00 h - u dvorani samostana sv. Ante susret je Frame. Molimo sve srednjoškolce koji se žele priključiti Frami da dođu na susret.
    • Srijeda, 18. listopada 2017. - blagdan je sv. Luke, evanđelista
    • Petak, 20. listopada 2017.
      Župni vjeronauk za krizmanike u dvorani Gospine crkve:
      - 10:00 h prijepodne
      - 15:00 h poslijepodne
    • Subota, 21. listopada 2017.
      • 10.00 h - susret ministranata u Gospinoj crkvi.
      • 11:00 h - probe dječjeg zbora u Gospinoj crkvi.
      • U Gospinoj crkvi održat će se susret zajedničke formacije članova Katoličke karizmatske Obnove u Duhu Svetome. Nakana susreta: MOLITVA ZA DOMOVINU I OBITELJI
  • Aktualno

    • 40 dana za život - Od 26. rujna do 5. studenoga 2017.
      • Jesenska kampanja molitvene incijative 40 dana za život počela je 26. rujna i traje do 5. studenog u Kninu. Uključite se u molitve i svojom prisutnošću svaki dan od 6 do 18 sati ispred Opće bolnice "Hrvatski ponos".
    • Zaručnički tečaj - Od 16. do 20. listopada 2017.
      • Kninski dekanat organizira zaručnički tečaj u Kninu koji će se održavati u samostanskoj dvorani.
      Predavanja se održavaju od ponedjeljka do petka s početkom u 20:00 sati.
      Prijavit se možete svećeniku poslije svete mise ili na prvi dan predavanja.
      Sudjelovanje je obavezno, stoga uredite svoje obveze tako da možete pratiti sva predavanja.
    • Repeticije
      • Kninski franjevci organiziraju besplatno održavanje repeticija iz hrvatskog, engleskog i matematike u samostanu.
      Repeticije se održavaju subotom u samostanskoj dvorani.

CARITAS

PASTORALNI CENTAR

EMISIJA "SUSRET"


GLASNIK SV. ANTE


ARHIV