Potpisivanje na oltaru svjedodžbe o sklopljenoj ženidbi?

Pojave koje je zadnjih godina moguće zamijetiti u slavljenju sakramenta ženidbe iziskuju ne samo jasna liturgijska pojašnjenja, nego, u nekim slučajevima, i nove obvezujuće odredbe crkvenih vlasti. Kao primjer spominjemo neopravdana udovoljavanja zahtjevima za slavljenjem ženidbe izvan prostora crkve. Pomnija briga i odlučniji stav pastoralnih djelatnika očekuje se i kad je riječ o glazbi u slavlju sakramenta ženidbe. Neke nelogičnosti i obredne ‘novotarije’ u liturgijskom slavlju ženidbe pojavljuju se otkada su (1997.) u našoj domovini kanonskoj ženidbi priznati pravni učinci na građanskom području.

Pojava potpisivanja na oltaru zapisnika o sklopljenoj ženidbi ipak je nešto ‘starijega’ datuma. Takva praksa počinje se, naime, zamjećivati otkada je poslijesaborska liturgijska obnova oltar okrenula prema narodu. Samo okretanje oltara prema narodu, odnosno novost slavljenja euharistije u zajednici koja je okupljena oko oltara, nisu bili praćeni dostatnom poukom o značenju i svetosti oltara. Oltar je, nažalost, postao »praktično mjesto« za različite liturgijske i neliturgijske čine. Doista je teško očekivati ispravan i dostojanstven odnos vjernika prema oltaru, pa i prema sakramentu euharistije, ako je oltar postao mjesto »za sve što se u crkvi događa«. Takav, dostojanstva lišen, odnos prema oltaru pogodovao je i novim zloporabama oltara.

Potpisivanje zapisnika o sklopljenoj ženidbi već se duže vrijeme shvaća kao prikladan motiv za fotografiju koja će biti uspomena na dan ženidbe. U odabiru mjesta za taj zanimljivi foto-motiv oltar je, izgubivši uzvišeno dostojanstvo sakramenta euharistije, postao najpoželjnijim mjestom. Sakrament ženidbe ne sklapa se potpisom ženidbenih spisa nego javno izrečenom privolom zaručnika. Štoviše, valja primijetiti da Obrednik potpisivanje zapisnika o sklopljenoj ženidbi smješta izvan obreda, nakon otpusta, te je jasno da mu nije moguće davati nikakav obredno-liturgijski smisao. Izrijekom se napominje da se čin potpisivanja može vršiti ili u sakristiji ili pred narodom, ali ne na oltaru. Potrebno je stoga da čin potpisivanja bude potpuno odvojen od liturgijskoga čina i izvan liturgijskoga prostora. Ukoliko se pak u slavlju sakramenta ženidbe želi istaknuti znakovna snaga oltara, u misi vjenčanja bit će prikladno da zaručnici – ako prostor to nesmetano omogućava – nakon Molitve Gospodnje pristupe pred oltar te da svećenik ondje, s ispruženim rukama, nad njima moli molitvu ženidbenog blagoslova.

Izvor: Živo vrelo 6(2006.)



 
 
 
 

Obavijesti

  • Nedjelja, 10. veljače 2019.
    • nakon svetih misa skupljat ćemo priloge za grijanje Gospine crkve
    • 18 h - na misi biti će primanja i obećanja Frame
    • 19,30 h - Susret glumaca Muke u samostanskoj dvorani
  • Ponedjeljak, 11. veljače 2019.
    • 19,30 h u samostanskoj dvorani susret je Frame
  • Četvrtak, 14. veljače 2019.
    • župni vjeronauk za prvopričesnike u Gospinoj crkvi prema rasporedu.
  • Petak, 15. veljače 2019.
    • župni vjeronauk za krizmanike u dvorani Gospine crkve prema rasporedu.
  • Subota, 16. veljače 2019.
    • 10 h - susret ministranata u samostanskoj dvorani
    • 11 h - u Gospinoj crkvi je pjevanje za dječiji zbor

Aktualno

  • Orgulje za Gospinu crkvu
    • Nastavlja se akcija prikupljanja novčanih sredstava za nove klasične orgulje.
    Svoje priloge možete uplatit na žiro račun
    IBAN HR82 2330 0031 1001 1907 1 kod Splitske banke s naznakom: "za orgulje"

CARITAS


PASTORALNI CENTAR


EMISIJA "SUSRET"

GLASNIK SV. ANTE